Öğrencilerimizin bedenlerini tanımalarını, rahatlık, güven ve uyumla onu bir enstrüman gibi kullanmalarını sağlamayı hedefleyen drama dersleri, sınıflar düzeyinde ayrı bir ders olarak planlanmıştır. Drama çalışmalarında; duygu ve düşünceleri canlandırma ile ifade etmeyi, sözel olmayan iletişim becerilerini (beden dili, jest, mimik vb.) doğru kullanabilmeyi ve özgün doğaçlamalar kurgulayarak kişisel ve akademik gelişimi destekliyoruz.

Dramailk

Her çocuğun müzik yapabileceği düşüncesi ve müzik yoluyla zihinsel becerilerinin gelişimini sağlamak eğitimimizin temelini oluşturur. Ana sınıfından başlayan ve her yıl birbirini tamamlayan bir anlayışla yapılan müzik dersleri Orff ve Kodaly gibi müzik adamlarının ritimden ve bedenden yola çıkan müzik anlayışlarıyla şekillenir.

Sesini tanıma, iç sesini bulma, bedensel olarak duygularını ifade etme, öyküleri müzikle canlandırma, bedenini ritim çalgısı gibi kullanma, müzik dersi uygulamaları içindedir.

Öğrencilerimiz ilkokul 3. sınıftan itibaren blok flüt eğitimine başlar. 4. sınıftan 8. sınıfa kadar olan öğrencilerimiz okul korosunda yer alır. Tek ve çok sesli eserleri içeren repertuarı ile okul içi ve dışı etkinliklere katılır.

BransilkMuzikDersi

Dünyanın en eski zeka oyunlarından biri olan ve bugün bir spor dalı olarak kabul edilen satranç, anaokulundan itibaren ilkokul 3. sınıfa kadar ders programımızın içinde yer alır. Öğrencilerin “görsel ve uzaysal sembolleri kullanarak yapılan düşünme becerilerini” geliştirmeye yönelik yapılan bu ders ile öğrencilerimiz hedeflerine yoğunlaşmayı, mantıksal düşünmeyi, strateji geliştirmeyi öğrenir. Bununla birlikte hayal güçlerini kullanıp, inovatif düşünce biçimini benimseyerek sorunları çözmeyi, kararlarını takip etmeyi ve davranışlarının sorumluluğunu almayı öğrenirler.

4. sınıftan itibaren ise kulüp saatleri içerisinde seçmeli olarak yer almaktadır.

İnsan bedeninden yola çıkan bir estetik form olan dans, duyguyla düşünceyi hareket diliyle ileten tek sanattır. Okulumuzun, bale ve modern dans çalışmaları ilkokul 3. sınıfa kadar tüm öğrencileri kapsayacak şekilde yapılmaktadır. 4. sınıftan itibaren ise kulüp saatleri içerisinde seçmeli olarak yer alır.

Öğrencilerimiz dans eğitimlerine, Vagonova ve Royal Academy bale metotlarıyla başlayıp çalışmalarına dünya danslarıyla devam ederler.

 

Dans

Görsel Sanatlar dersi, sanat eleştirisi, sanat tarihi, estetik ve uygulama olarak dört disipline dayalı sanat eğitimi olarak işlenir.

Öğrencilerin ünite bazında yaptıkları çalışmalarda, yaratıcılıklarını ortaya çıkarmaları, edindikleri bilgi ve becerileri kullanmaları beklenir. Her öğrenci farklı bir renktir ilkesi ile hareket ederek onların yaratıcılıklarını destekliyor ve farklı tekniklerle özgün çalışmalar üretmelerini istiyoruz.

GorselSanatlar

Öğrencilerimizin sağlıklı ve zinde bir yaşam için düzenli spor yapma bilinci edinmeleri bizim için önem taşıyor.

Onların gelişim özelliklerini göz önünde tutmayı, var olan potansiyel enerjilerini disipline etmeyi, takım ruhuyla hareket etmelerini sağlamayı, özgüven duygularını geliştirmelerini, dikkat ve konsantrasyon sağlamalarını ve stresle başa çıkmalarını hedefliyoruz.

İlkokul Beden Eğitimi derslerinde, öğrencilere büyük ve küçük kas gruplarının gelişimini sağlayıcı jimnastik çalışmaları, beden yönetme ve denge gibi özelliklerinin geliştirilebilmesini sağlayıcı hareket kombinasyonları eğitsel oyunlarla birlikte verilir. Bunun yanında çeşitli spor dallarıyla ilgili yeteneklerini ortaya çıkartmak, spor branşlarını tanıtmak hedeflenir.

Kademeli olarak üst sınıflarda, öğrencilerimiz yetenekli oldukları branşlara yönlendirilir ve okul takımları oluşturulur. Temel amaç takım ruhunu geliştirmek, birlikte hareket edebilmeyi, kazanmayı ve kaybetmeyi olgunlukla kabullenebilmeyi, bir takım olmayı öğrenmektir.

ilkbeden

Bilgisayar Okuryazarlığı dersleri, öğrencilerimize güncel teknolojik beceriler ve bilinç kazandırmayı amaçlar ve potansiyellerini ortaya çıkaracakları fırsatlar sunar.  1. sınıfta başlayıp ortaokulda devam eden ders; temel bilgisayar eğitimi, programlama ve “Maker-STEM*” konularını kapsar.

 

Bununla birlikte teknolojik çağın getirdiklerinin farkında olarak öğrencilerimizin dijital vatandaşlık, internet ve sosyal medya kullanımında güvenlik ve etik konularında bilinç kazanmalarını sağlamayı hedefliyoruz.

 

*STEM: Science, Technology, Engineering & Mathematics

Bilgisayar1

İletişim




Etkinliklerimizden…