ONTOLOJİK EĞİTİM MODELİMİZ

Gerçekliğin bulandığı, bilgi kirliliğinin arttığı bu yüzyılda illüzyonla gerçeği birbirinden ayırabilecek yeni nesiller yetiştirebilmemiz için vicdan sahibi, şuurlu, bilinçli ve iç görü sahibi olan bireyler olarak davranmalı; sadece öğreten değil öğrenen, sadece anlatan değil dinleyen ve anlayan bir bakış açısıyla yeni nesillere örnek rol model olmalıyız.

Eğitimin daha güçlü olabilmesi için bütünsel bir eğitim felsefesine dayanması gerekmektedir. Yeni Nesil Okulları olarak amacımız, edindiği doğru bilgileri yaşam içerisinde işlevsel hale getiren, bu anlamda bilgiyi yaşam bilgeliğine dönüştürebilen, zihni ile kalbini birleştirebilen, başarıyı kendi belirleyen, özgüveni, öz denetimi olan, sorgulayan, öğrenmeyi ve düşünmeyi öğrenip, duygularını kontrol edebilen iletişim becerileri gelişmiş yüksek bilinçli bireyler yetiştirmektir.

Eğitim felsefemiz, merkezine “insan”ı alan; öğrenci, öğretmen, eğitim yöneticisi ve veliler gibi eğitimin tüm paydaşları arasındaki ilişkiyi geliştiren; öğrenci ile öğretmeni birbirine bağlayan ve öğrencide dönüşüm yaratmayı hedefleyen bir sistem üzerine kurulmalıdır. Bu kapsamda eğitmen, konusunda uzman, öğrencisiyle öğrenen ve öğrencinin öğrenmesini kolaylaştıracak koşulları oluşturan kişidir.

Varlık bilimi anlamına gelen ontoloji, varoluş hakkındaki varsayımları ve gerçekliğin tanımlarını inceler. İnsanın evrendeki rolünü, etkisini, insanı insan yapan özellikleri, olayların oluş biçimleri gibi insanın varlığını ve çevresiyle olan ilişkilerini esas alan konularla ilgilidir.

Sosyal Bilimler açısından düşünüldüğünde “sosyal dünya nasıl algılanır ve anlaşılır?”, “insan olmak nedir?” gibi sorulara yanıt ararken, eğitim açısından düşünüldüğünde ise “okulun varlık amacı nedir?”, “Aktif öğrenmenin yararı var mıdır?”, “uygulanmakta olan ilköğretim programının yararları ve eksikleri nelerdir? gibi sorulara cevap arar.

Bu anlamda, Yaşam Bilgeliği Ontolojik Eğitim Modeli, akademik müfredata ek olarak Zihin, Var Olma, İnsanlık ve Yaşam Becerileri üzerinden öğrenen, düşünen ve bilgiyi yaşam bilgeliğine dönüştüren topluluklar oluşturmayı hedefleyen, bilginin işlevsel bir hale gelmesi için objektif (nesnel) ve subjektif (öznel) bakış açısıyla hareket eden bir eğitim yaklaşımıdır.

Bu 4 becerinin bir arada gelişmesi bütüncül bakış açısıyla yaşamı anlama ve anlamlandırma disiplinidir. Bu disiplin, yaşadığımız olayları birbiriyle ilişkilendirerek yorumlamaya ve olaylara karşı çevremize bahane bulmaktansa kendimizin olaylara olan etki-tepkisini gözlemlemeyi sağlar.

YAŞAM BİLGELİĞİ BECERİLERİ

Zihin Becerileri

Yeni Nesil 2000 okullarında, öğrencilerimizin zihinsel becerilerini geliştirmeye büyük önem veriyoruz. “Zihinsel beceri” kavramı hem bilişsel hem davranışsal becerileri içeren, yaşam boyu ihtiyacımız olan yetileri içerir. Hatırlama, akıl yürütme, odaklanma, problem çözme, düşünme, okuma ve öğrenme yollarını gösterir. Edindiğimiz bilgi ve verileri değerlendirmemize, eski ve yeni bilgiler arasındaki bağlantıları kurmamıza yardımcı da olur. Zihin aynı zamanda daha fazlasını başarmak, öğrenmek, gelişmek üzere çaba göstermemiz için motivasyon sağlar.

Yeni Nesil 2000 Okullarında, öğrencilerimize Analitik Düşünme, Eleştirel Düşünme, Problem Çözme Yeteneği, Yaratıcılık, Konsantrasyon ve Odaklanmayı sağlayan zihinsel becerileri kazandırmaya çalışıyoruz. Eğitim sistemimiz, öğrencilerimize bu becerileri kazanmaları için yol gösterirken, zor zamanlarda berrak, çevik ve zinde bir zihne sahip olabilmeleri için de alan açıyor.

Var Olma Becerileri

Yeni Nesil 2000 okullarında, en yenilikçi, en çağdaş eğitim anlayışını hayata geçirmeyi hedefliyoruz. 21. yüzyılda, ezbere dayalı eğitim sistemi çok gerilerde kaldı. Çağımızın eğitim sistemi, eleştirel düşünme, sorun çözme ve yaşam boyu öğrenme üzerine kurulu. Bu değişime uyum sağlamak için, yaratıcılığı, eleştirel düşünmeyi, iletişimi ve iş birliğini bir arada hayata geçirmek zorundayız.

Bu nedenle çocuklarımıza öncelikle “Var Olma Becerileri” kazandırmayı amaçlıyoruz. Bu beceriler, bir çocuğun eğitimi ve gelişimi için en önemli yapı taşlarını oluşturuyor. Bunlar çocuklarımızın öncelikle kendilerini tanımları, kimlikleri, değerleri ve inanç sistemleri üzerine düşünmelerini sağlayan becerilerdir.

Bir insanın kendisiyle barışık olması, olaylara karşı tepkilerini yönetebilmesi, değişen koşullara uyum sağlaması çocukken kazandığı bu becerilere bağlıdır. Var olma becerileri, çocuklara kendini ifade etme, yaşamdan keyif alma, ilgi alanlarını keşfetme, yeteneklerini ve değerlerini geliştirme yollarını açar.

Yeni Nesil 2000 Okullarında, öğrencilerimizin, zihinsel, sosyal, duygusal, ruhsal ve fiziksel açıdan gelişimlerine çok önem veriyoruz. Çocuklarımız, kendi değerlerini keşfetmeyi, çevreleriyle açık ve içten bir iletişim kurmayı, iş birliği yapmayı öğrenebilecekleri bir sistem içinde eğitim alıyorlar.

İnsanlık Becerileri

“İnsanlık Becerileri” kavramı, insani değerlerin yani “erdemlerin” yaşam içinde, somut davranışlarla, işlevsel bir şekilde hayata geçmesidir.

Kendini yenileyebilme, dayanışma, paylaşma, doğruluk, cesaret, güvenilirlik gibi nitelikler, hayattaki davranışlarla, seçimlerle kendini gösterir.

Yeni Nesil 2000 Okulları’nda, çocuklarımızın insanlık becerilerine sahip bireyler olarak gelişmesine, olayları akıl ve vicdan süzgecinden geçirip iyiye, doğruya ulaşmalarına öncülük etmeye çalışıyoruz. Çocuklarımızın toplum içindeki davranışları ve eylemleri sadece kendileri ve ailelerini değil tüm toplumu ilgilendirir.

İnanıyoruz ki, İnsanlık becerileri gelişmiş bir çocuk, büyüdüğünde topluma fayda sağlayacak, barış ve uyum içinde bir yaşama katkıda bulunacaktır.

Bu amaçla, Yeni Nesil 2000 Okulları’nda çocuklarımızın mutlu ve onurlu bir yaşam sürmelerinin temellerini atmaya çalışıyoruz. Eğitim sistemimiz, çocuklarımızın var oluş becerilerini geliştirme, kendilerine ve çevrelerine yararlı bireyler olma bilinciyle büyümeleri üzerine kurulu.

Yaşam Becerileri

Yeni Nesil 2000 Okulları’nın en farklı ve özgün yanlarından biri Yaşam Becerileri kulüpleridir. Yaşam Becerileri, öğrencilerimize hayat boyu faydalı olacak becerileri öğretmeyi amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu beceriler, küçük yaşlardan itibaren çocuklarımızın kişisel, akademik ve mesleki gelişimlerine destek olur.

Yaşam Becerileri çalışmalarımızla çocuklarımızın hayat yolculuğundaki başarılarını, sosyal ilişkilerini, ruh sağlığını, iletişim becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu beceriler, çocukların sorumluluk alma, problem çözme, empati, müzakere, uzlaşma ve duygusal dayanıklılık gibi gündelik yaşamda çok önemli olan yetilerini geliştirir, karar alma becerilerini destekler.

Yaşam Becerileri kulüplerinde, öğrencilerimize yaratıcılıklarını geliştiren teknik becerilerle birlikte, öz-yönetim, problem çözme, iletişim, ortak çalışma kültürü gibi kendi ayakları üzerinde durmalarına destek olacak yetenekleri kazandırmayı hedefliyoruz.

Kişinin olay ve olgulara bütünsel bir bakış açısıyla bakması; onun düşünme, iletişim, sosyal, araştırma, sorgulama ve öz-yönetim becerilerini besler. İnsanı esas alarak onun doğasının nasıl meydana geldiğini ve hangi değerlerden oluştuğunu bilmek, yaşamdaki huzurun ve refahın anahtarıdır.

İnsanın varlığını esas alan Yeni Nesil 2000 Ontolojik Eğitim Modeli, bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel becerilerle kendi iradesinin gücünü kendinde taşıyan, aydınlanmış bir bireyi hedefler.

DEĞERLER ve ERDEMLER EĞİTİMİ

“Doğru değerlere dayanmadıkça bilgi neye yarar.”

Eğitim, değerlerimize sahip çıkmakla başlar. Okulumuzun kültürünün temellerini oluşturan değerlerimiz, öğrenci akademik programının da yapı taşını oluşturmaktadır. Yeni Nesil Okulları’nın en önemli hedefi, öğrencilerin akademik program ve öğrenim deneyimleri ile kazandıklarını, evrensel değerlerle bütünleştirmeleri ve integral düşünceyle hareket eden bireyler olmalarını sağlamaktır.

Bu anlamada okul öncesi programından başlayarak devam eden değerler eğitimi programıyla, Yeni Nesil Okulları olarak “Her çocuk tam ve bütündür” ilkesinden yola çıkar, bilgi ve becerilerimizi sevgi, doğruluk, güven, uyum, güzellik ve barış üzerine inşa ederiz.

Sevgi

Kendimi özgürleştirmektir. Sevgi, paylaşımcı, kibar, şefkatli ve anlayışlı olabileceğim anlamına gelir. Daha iyi bir dünya yaratmak için her zaman ana kaynağın sevgi olduğunu bilirim.  Sevgi değişim, gelişim ve başarı için bir katalizördür.

Güven

Yaptığım her şeyin merkezinde yer alır. Yaşantımın temelini oluşturan tüm ilişkilerde birlikte uyum içinde yaşamama ve öğrenmeme yardımcı olur.

Güzellik

Gündelik hayatımda güzelliğin bir estetik değer, bir davranış, bir  çalışma, bir yapı, bir tablo, bir  roman, bir manzara, bir müzik, bir  kültürel miras olduğunu biliyorum. Bunlara sahip çıkıyorum.

Doğruluk

Niyetim samimiyetimi, söz ve davranışlarım
açık sözlülüğümü ve gerçeği yansıtır.

Uyum

Kendimi özgürleştirmektir. Sevgi, paylaşımcı, kibar, şefkatli ve anlayışlı olabileceğim anlamına gelir. Daha iyi bir dünya yaratmak için her zaman ana kaynağın sevgi olduğunu bilirim.  Sevgi değişim, gelişim ve başarı için bir katalizördür.

Barış

İçimde başlar. Kendimle ve başkalarıyla uyum içinde yaşamak ve savaşmamaktır. İçimdeki dinginlikle düşünerek kendime ve çevreme anlayış, dostluk ve işbirliğini teşvik etmek için yeni ve yaratıcı yollar getirmektir.

APPROCHE THEATRALE

Okulumuza ait eğitim modeli olan ‘Approche Théâtrale’  yani ‘Teatral Yaklaşım’ öğrencilerimizin yaşam deneyiminden ve gözlemlerden yola çıkılarak her alanda bütünsel düşünmelerini sağlar. 

Bu yaklaşımla; tiyatro ve onu içeren tüm unsurları birleştirerek gerçek hayatı canlandırırken, öğrencilerimizde kalıcı öğrenmeyi hedefleriz.

Teatral Yaklaşım öğrencilerin eleştirel düşünme, gözlem yapma, duygu ve düşüncelerini etkin bir şekilde ifade etme, modelleme,  algılama, konuşma, dinleme ve neden-sonuç ilişkisi kurma gibi hayatın her alanında faydalanacakları becerilerini geliştirir.

ANA DİLİN GÜCÜ VE ULUSLARARASI STANDARTLARDA YABANCI DİL EĞİTİMİ

Yeni Nesil 2000 Okulları’nda öğrencilerimizin anadilleri Türkçeye olan hakimiyetlerine ve onu doğru kullanmalarına büyük önem veriyoruz. Yabancı bir dili iyi öğrenmenin ön koşulu anadile olan dört dörtlük hakimiyettir.  Düzgün ve doğru Türkçe yetisi üzerine kurgulanan Fransızca ve İngilizce dil eğitiminden alınan sonuçlar anadil hakimiyetine en yakın seviyededir.

Yeni Nesil 2000 Okullarında ana dilimizin yanında, Fransızca dil eğitimine anaokulunda;
İngilizce dil eğitimine ise ilkokulda başlarız. Böylelikle öğrencilerimiz erken yaştan itibaren çok dilli ve çok kültürlü seçkin bir formasyonla yetiştir ve anaokulundan itibaren yabancı dil eğitiminin onlara sağladığı avantajlarla hayata bir kaç adım önde başlar.

Eğitim boyunca elde edilen dil becerileri, beraberinde odaklanma, hafıza, analitik düşünme, çok yönlülük ve yaratıcılık becerilerini de getiriyor.

Fransızca

Yeni Nesil Okulları nitelikli Fransızca dil eğitiminde uzmanlaşmış, ilkokul ve ortaokul düzeyinde ‘LabelFrancÉducation’ ve anaokulu düzeyinde ‘Accréditation Maternelle Francophonie’  kalite belgesine sahip bir okuldur.

Okulumuza ait eğitim modeli olan ‘Approche Théâtrale’ yaklaşımıyla dili öğrencilerimize yaşatarak öğretmeyi esas alıyoruz. Bu yaklaşımla; tiyatro ve onu içeren tüm unsurları birleştirerek gerçek hayatı canlandırırken, öğrencide kalıcı öğrenmeyi hedefliyoruz.

Dalında uzman eğitim kadromuz tarafından biçimlendirilen temel Fransızca programımız ‘FLE’ eğitim yöntemini  kapsar ve etkileşimli bir ortamda özenle yürütülür.

Tüm öğrencilerimizin uluslararası geçerliliği olan DELF sınavlarıyla A2+ / B1 dil sertifikalarına sahip olmaları hedeflenir.

İngilizce

Küresel çağda çok dilli olmanın önemini bilerek İngilizce’yi çok önemsiyoruz.

3. sınıftan itibaren İngilizce dil eğitimine giriş yapıyoruz. Öğrencilerimizin ‘Cambridge Üniversitesi Young Learners’ seviye sınavlarına katılarak, en az A2 düzeyinde olmalarını hedefliyoruz.

GEZİLER

Gezilerle Eğitim

Okul gezilerimiz, öğrencilerimize sınıf derslerini pratiğe dökme fırsatı sunan, derinlemesine öğrenmeyi teşvik eden ve çeşitli beceriler kazandıran önemli projelerdir. Bu geziler, öğrencilerimizin soyut bilgiyi somut deneyimlerle birleştirerek öğrenme sürecini zenginleştirir, günlük yaşamla bağlantı kurmalarını sağlar, işbirliği ve liderlik yeteneklerini geliştirir, sosyal becerilerini artırır ve öğrendikleri konuları anlama ve kendini ifade etme becerilerini geliştirme fırsatı sunar.

Okul gezilerimiz, öğrencilerimizin eğlenerek öğrenmeyi deneyimlediği, teorik bilgileri pratik deneyimlerle birleştirdiği, kültürel farkındalığı artırdığı, motivasyonları yükselttiği, zihin, yaşam, var olma ve insanlık becerilerini geliştirdiği; aynı zamanda bu deneyimlerden büyük keyif aldığı değerli yolculuklardır.

ATATÜRK VE EĞİTİM

“Öğretmenler! Yeni Nesil Sizin Eseriniz Olacaktır."

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Ulu önderimiz Atatürk sadece Türk ulusu için değil tüm insanlık için örnek bir toplum yaratmayı hedeflemiş ve aydınlanmayı eğitim yoluyla topluma kazandırmayı amaçlamıştır.

Psikanaliz biliminin kurucusu dünyaca ünlü nörolog ve psikolog Sigmund Freud, Atatürk’ü bir “insanlık sanatçısı” olarak nitelendirmiştir.

 Atatürk, ulusumuzun yükselebilmesi için bir irfan ordusuna gereksinimimiz olduğunu ve bu irfan ordusunun da öğretmenlerimiz ve eğitim sistemimiz olduğunu açıkça vurgulamıştır.

Bize, çağdaş eğitim sisteminin “Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bireyler yetiştirmesi gerektiğini” söylerken, insanın bir birey olarak kendisini özgün fikir ve düşünceleriyle inşa etmesinin önemine ve bu şekilde kendini gerçekleştirme ve toplumla birlikte kendini var edebilmesi amacına vurgu yapmıştır.

Aydınlanma temelli bu eğitim sistemi içerisinde birey olarak var olma, 3 temel unsurun bir araya gelmesiyle mümkündür: Bilim, akıl ve hümanite. Bu sentez; aklın ve bilimin, kendi uygarlığımızın kodlarında mevcut olan evrensel insan sevgisiyle bütünleşmesi ve yaşama geçmesidir.

Bu bakımdan Atatürk’ün kurmak istediği eğitim sistemi, fikri, vicdanı ve irfanı hür, akıl ve bilimi esas alan, analitik düşünen, tartışan, üreten bireyler yetiştirirken aynı zamanda kadim değerlerimize, yani insanlık erdemlerimize, inançlarımıza, tarihimize ve kültürümüze bağlı bireyler yetiştirmektir.

ATATÜRK’ÜN EĞİTİM REFORMLARI

Atatürk, bir lider, bir önder olduğu kadar bir eğitimciydi de. Geometri kitabı yazacak ve savaş sırasında bile eğitim kongresini toplayacak kadar eğitim öğretimin içinde olan ve eğitime önem veren bir liderdi.

Kurtuluş Savaşı sırasında cephede mücadele edilirken dahi Ankara’daEğitim (Maarif) Kongresini düzenlemiş ve kurmayı düşündüğü Cumhuriyet Türkiye’sinin çağdaş eğitim çalışmalarını başlatmıştır. Cumhuriyet sonrasında ise yeni ve çağdaş ilkelere dayanan Türkiye Milli Eğitim Sistemini kurmuştur.

Belirli bir plan ve program dâhilinde yapılan reformlarla, eğitimde ciddi değişiklikler yapılmıştır. Ülkemizdeki bütün okulların Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlanmasından, yeni harflerin kabulüne, laik eğitime geçilmesinden kadına verilen önemin artmasıyla karma eğitime geçilmesine kadar bir çok yeniliğe imza atılmıştır.

Atatürk dönemi eğitim çalışmalarına baktığımızda genel anlamda aşağıda yer alan temel yapı taşlarını görüyoruz:

·      Eğitimin milli olması,

·      Eğitim öğretim birliğinin temel alınması,

·      Milli eğitim sisteminin bilime dayandırılması,

·      Laikliğin esas alınması,

·      Eğitimin yaygınlaştırılması,

·      Kadınların eğitimine eşit biçimde önem verilmesi,

·      Uygulamaya da önem verilmesi,

·      Öğretmenlik mesleğinin cazip hale getirilmesi,

·      Eğitimde düşünce ve hareket birliğinin sağlanması